Електродороги для електромобілів

У Тель-Авіві зараз будують електрифіковану дорогу, від якої машини зможуть заряджатися просто під час поїздки нею. Така ж вже існує у Швеції, ще одну проєктують на півночі Італії. Електрифікація доріг дозволить зменшити розмір батарей електромобілей на 80%, що значно зменшить їх вартість. 

Розглянемо три типи електрифікованих доріг. 

Контактна мережа (над дорогою) 

Електроенергія постійно поступає до машин, що їдуть під проводами. Найкраще цей тип живлення підходить для великих транспортних засобів – вантажівок та тролейбусів/автобусів, що дотягуються до систем проводів та мають регулярний маршрут.  

Контактна мережа (на дорозі) 

Схожа на попередню система, коли електрика поступає через вмонтовану в покриття «колію». Для використання у автомобілях має бути спеціальний робот-маніпулятор, що буде «приймати» електроенергію. 

Передача індуктивного струму 

Електрика передається без проводів між котушками у дорозі та автомобілі. Струм з мережі перетворюється на енергію змінного току високої частоти і утворює магнітне поле, що сприймають котушки машини. 

Коли легковий автомобіль або вантажівка їде по такій дорозі, енергія використовується або для трансмісії або для зарядки батареї.  

Звичайно, для подібної зарядки акумулятора потрібно встановити спеціальний пристрій на днище. А так, подібними дорогами можуть пересуватися будь-які автомобілі.  

Розробка таких магістралей – перспективна справа, бо так зникне одна з основних проблем електромобілей – необхідність підзарядки кожні 400-500 км та складність дальніх поїздок.  

Але хоча дослідницькі інститути різних країн пропонували різні такі проєкти, введено у експуатацію поки що таких доріг небагато – одна з них знаходиться у Лунді (Швеція), де до 2025 року уряд планує створити мережу електрифікованих доріг.