Історія створення бульдозера

Бульдозер не завжди був таким великим та потужним, як сьогоденні моделі. Як і будь-яка техніка, він має довгу історію створення, що не є до кінця відомою.

Винахід гусеневої стрічки

Багато хто приписує його винаходження Бенджаміну Холту, але це не зовсім правда. Бо основний елемент бульдозера – відвал, використовувався людьми ще задовго до створення гусеничної стрічки (плазуна). Його штовхали коні або бики – таким чином селяни обробляли землю.

Складніше простежити історію створення гусеничної стрічки. Першим винахідником її прототипу був англо-ірландський політик, письменник та винахідник Річард Лоуелл Еджворт. Він запатентував свою систему гусеничного руху, яка тоді ще так не називалася.

Причиною винаходу стала необхідність осушення болота на території його володінь. Оскільки і люди, і коні з возами застрягали в трясовині, в Еджворта виникла ідея створити прилад, який через збільшення площі дотику стрічки з ґрунтом зможе вирішити проблему. На жаль, тогочасні технології не могли втілити це життя, тому прилад залишився тільки у варіанті креслення.

У 1879 році таким ж винаходом стала ідея винахідника Федора Блінова, що назвав її «Універсальний вагон на нескінченних рельсах для перевезення вантажу по путівцям (польовим) та шосейним дорогах». До нього у 1837 році схожу ідею мав Д. Загряжський, що не реалізував її через брак грошей.

І вже у 1914 році за машини на плазунах візьметься Бенджамін Голт. Але, все ж таки не він є творцем цього виду техніки. Його розробка металевої гусеничної стрічки на основі парового двигуна була недосконалою та працювала досить погано.

Винахідником гусеничної стрічки став провідний інженер компанії «Горнсбі» Девід Робертс. Але машина, на якій вона застосовувалася, була просто трактором. Це ще не бульдозер.

Як не дивно, винахід плазунів не приніс своєму творцеві великих грошей чи слави. Та й замовлень компанія «Горнсбі» не почала отримувати більше. Тому у 1913 році вона продала патент на гусеничну стрічку Бенджаміну Голту, який вже запустив масове виробництво машин.

Через деякий час він починає використовувати бензинові двигуни. Першим таким трактором стала машина під назвою «Модель 40», що мала лише 25 кінських сил. Ці трактори використовувалися лише в сільському господарстві та лісозаготівлі, але з початком Першої світової війни їх пристосували для переміщення важкого озброєння перетятою місцевістю.

Розвиток бульдозерів

Але це були ще не бульдозери, бо вони не мали головного елементу – відвалу. Стосовно того, хто саме вигадав приєднати до трактору відвал не має єдиної думки. Хтось вважає, що це зробили інженери компанії «LaPlant-Choate Manufacturing Company» (США), а хтось – винахідник Роберт Гілмор Ле Торно.

Він є винахідником, що має близько 300 патентів, які значно спростили та покращили життя людей загалом і будівників зокрема. Роберт Гілмор є автором багатьох машин, що і досі використовуються у будівництві та ремонті, хоча, звісно, з модернізаціями.

Вже у 20-х роках ХХ століття бульдозер мав плазуни та відвал, але ним доводилося керувати ручним способом.

У 1925 році  «Caterpillar» випускає перший бульдозер на гідравлічному керуванні. Але іспити проходять невдало, тому в машинах продовжують використовувати систему катеринок та канатів.

У 1931 році випускають першу модель бульдозера на дизельному двигуні, а в 1935 р. успішно застосовують гідравлічно керований відвал. Всі ці винаходи належать компанії «Caterpillar Tractor Company», яка і сьогодні займає важливе місце в індустрії важкої техніки.

Ще одним проривом у випуску бульдозерів був винахід гідротрансформатора – приладу, що дозволяв передавати та перетворювати обертальний момент від двигуна до коробки передач. Його ще у 1903 році винайшов німецький професор Феттінгер, але гідротрансформатор до 1940 року використовували виключно на кораблях. У 1940 його спочатку пристосували для легкових автомобілів Oldsmobile, а потім вже і до більш важкої техніки.

Далі бульдозери розвивають, збільшуючи їх розміри та ефективність. У 1968 році з’являється перший бульдозер на радіоуправлінні, а у 1970 – підводна модель, що може працювати на глибині до 60 метрів.

Компанія «Вайт» також має в автопарку бульдозери, що підходять для різних об’ємів та видів робіт. Тож звертайтеся до нас – завжди раді допомогти підібрати необхідну вам техніку чи допомогти з виконанням робіт.