Хто контролює ринок спецтехніки
Весь світовий ринок будівельної спецтехніки сконцентрований лише трьох корпорацій-виробників – Caterpillar (США), Komatsu і Hitachi (обидві – Японія). На зазначених виробників припадає близько половини всіх поставок.
Про це йдеться в недавньому дослідженні Transparency Market Research.
Решта 50% розподілені між сотнями інших компаній, в т.ч. John Deere, JCB, Doosan, Volvo, Atlas Copco і Terex.
Основні фактори успіху лідируючих виробників: широкий спектр виробленої техніки, наявність мережі представництв і дилерів по всьому світу, додатковий сервіс (ремонт, техобслуговування, навчання), велика увага до економічності і екологічності техніки.
Ключовими чинниками зростання галузі в Transparency Market Research називають стрімкий розвиток інфраструктури в країнах, що розвиваються, таких як Китай, Бразилія, Аргентина, Індія, Південна Корея, Південна Африка і Туреччина. У зазначених регіонах за останнє десятиліття активізувалася урбанізація і розвиток інфраструктури. Відкривши в країнах, що розвиваються масу своїх представництв, гіганти галузі поділили ринки між собою.
Проте інші виробники також активно розвиваються.
Так, наприклад, британська JCB, що є одним з найбільших світових виробників спецтехніки, оголосила ряд новин, здатних кардинально вплинути на галузь.
Зокрема, найбільший ажіотаж викликала новина про створення абсолютно нового виду спецтехніки під назвою Телескід (Teleskid), продемонстрованої вперше в березні цього року на виставці ConExpo.
Це свого роду гібрид компактного навантажувача з бортовим поворотом, у якого є властивості телескопічного навантажувача.
Як відомо фахівцям, свого часу саме засновники JCB придумали дуже популярний нині екскаватор-навантажувач, що став найбільш універсальним гібридним видом спецтехніки.
Тому не виключено, що і нове творіння викличе «технічну» революцію в сфері спецтехніки для будівництва.
Модельний ряд Teleskid складе кілька компактних машин з висувною секційної стрілою.
Крім цього JCB оголосила про кардинальні зміни в комплектації своїх 3-х великих моделей гусеничних екскаваторів – JS300, JS330 і JS370. Тепер вони будуть оснащені 6-циліндровими двигунами Rolls-Royce MTU 6R 1000. Потужність двигунів складе від 241 л.с.- 348 к.с. Вони відповідають екологічним нормам Tier 4 Final, а також відрізняються більшою економічністю з точки зору витрат палива (-10%).
Рані компанія оснащувала дані моделі силовими установками Isuzu.
Також, JCB прийняла рішення налагодити власне виробництво підйомників, створивши для цієї мети новий підрозділ JCB Access. Збірка машин налагоджена в Китаї.
Крім того, JCB запустила виробництво нового супер економічного 3-літрового двигуна, розробка якого здійснювалася з 2011р.
Як бачимо, незважаючи на економічно складні часи, галузі спецтехніки не стоїть на місці, а, навпаки, демонструє свою готовність і далі розвиватися з урахуванням мінливих потреб ринку.