Зимовий ремонт доріг: наскільки це виправдано?
Взимку на дорогах іноді можна побачити робітників, що ремонтують покриття, у, здавалося б, зовсім невдалих умовах. Чому таке трапляється та наскільки ці роботи виправдані?
Причиною зимнього ремонту дороги найчастіше є вплив природних умов на покриття дороги. За низьких температур вода розширюється, перетворившись на лід у тріщинах. Це псує навіть нове покриття, а вже існуючі його недоліки погіршує.
Рівень ґрунтових вод зазвичай взимку вищий – що також негативно впливає на дорогу, але вже знизу.
Тому зимові роботи на дорогах – крайня міра для випадків, коли інакше є ризик небезпеки руху. Існує декілька способів зменшити шкоду погодних умов:
- Особлива асфальтова суміш
- Спеціальні реагенти
- Технологія вкладання асфальту
Спочатку необхідно підготувати ділянку для ремонту. Для цього ретельно зчищають шар снігу, криги та бруду, фрезою видаляють старі шари покриття та за необхідності, обробляють майданчик спеціальними реагентами. Це необхідно для того щоб не утворився новий шар криги.
Як і в інших випадках, можна вкладати гарячу чи холодну асфальтову суміш. Перша, звісно, є кращою за якістю покриття та його витривалістю. Але температура нижче нуля створює складнощі: яму потрібно розігріти перед залиттям асфальту. До того ж, збереження суміші у необхідному стані (для цього вона має бути гарячішою за 80 градусів) взимку важче.
Холодна суміш зручніша для використання у таких обставинах, бо з нею можна працювати при температурі до -25. Але такі латки не довговічні та не підходять для доріг з великим навантаженням.
Є ще декілька вимог до зимнього ямкового ремонту:
- Збільшення товщини асфальтового шару на 1 см
- Збільшення вмісту бітуму у суміші
- Відсутність вітру під час проведення робіт
- Застосування вібраційних катків
Отже, зимовий ремонт дороги – вимушена міра, але без нього стан покриття погіршився б ще швидше. Тому, якщо така необхідність виникла – будь ласка, звертайтеся до наших менеджерів, які допоможуть підібрати техніку та матеріали.